Кои са най-търсените процедури през лятото и как да привлечем клиенти в сезона на отпуските

Маркетинг стратегии за естетичните бизнеси - как да не губим клиенти през лятото

Кои са най-търсените процедури през лятото и как да привлечем клиенти в сезона на отпуските

Лятото е в разгара си! Как сезонът се отразява на пазарните тенденции и клиентските нагласи в сферата на естетичните услуги?

За много естетични бизнеси лятото не е "отпускарски" или "мързелив" сезон. Немалко клиенти искат да поддържат своя външен вид и да изглеждат отлично и през летните месеци. Кои са най-търсените услуги и процедури през горещите месеци? 

Сред процедурите, които могат да се правят през лятото, и не спират да са търсени през цялата година са:

  • фризьорските услуги
  • маникюр
  • педикюр
  • гел лак
  • класически и апаратни масажи 
  • мезотерапия
  • почистване на лицето (без киселини)
  • лимфни дренажи и апаратно оформяне на тялото
  • класическа епилация 
  • лазерна епилация

Популярното мнение е, че най-подходящото време за извършване на някои естетични процедури е през пролетта или есента. Въпреки това, много от предлаганите на пазара услуги и процедури могат да се извършват и през лятото.  Ако искате да запазите добър ритъм на работа, е добре да заложите на популяризирането на услугите на вашата практика, които са актуални за сезона. Ако за вас фразата "няма работа" не е опция, то следващите идеи могат да ви помогнат да задържите ритъма на работа на вашия обект. 

Как да привлечем (и задържим) клиенти през лятото

Накратко, маркетингът е свързан с последователност и активност в дейности, които  убеждават клиентите да изберат именно вашия продукт или услуга пред тези на вашите конкуренти.

Следователно ключът към успешния маркетинг е да идентифицирате целевия си клиент и да отговорите на неговите нужди по-добре от останалите. Разбирането и връзката с вашата аудитория е от решаващо значение за успешния маркетинг и връзки с обществеността (PR). Разпространението на социалните медии оказа огромно влияние върху естетичната индустрия както за клиентите, така и за практикуващите. Клиентите вече могат да сравняват ревюта и резултати, да се вдъхновяват от социалните медии и практикуващите, като междувременно могат да се свързват по-лесно с тях и да бъдат в крак с най-новите тенденции и разработки в естетичната индустрия.

За работещите в сферата на услугите, разработването на маркетингова и PR стратегия не е задължително да струва твърде скъпо, но със сигурност изисква ефективно планиране и постоянство.

Проучване и анализ на пазара

Маркетинговият процес започва с оценка на вашето текущо състояние чрез пазарни проучвания и анализи и включва всички аспекти на вашия естетичен бизнес, от продуктите и процедурите, които предлагате, къде и кога ги предоставяте, до колко струват и как ги презентирате и популяризирате сред клиентите.

Опознайте нишата на своя бизнес

Задълбоченото проучване на пазара ще ви помогне да разберете клиентите си, да се запознаете с конкуренцията и да придобиете представа за това какви лечения търсят хората, какво е отношението, което биха искали да получат и какво са готови да платят за тях.

Проучване на тенденции в индустрията

Растежът на световния пазар на естетични услуги и процедури се дължи на популяризирането и развитието на минимално инвазивни процедури. Именно те са хитът на пазара, тъй като изискват малко време, не са недостижимо скъпи и не изискват болничен престой както е при пластичната хирургия. Нарастващото търсене на естетични процедури сред по-възрастните пациенти, както и сред мъжете допринася за общата популярност на все по-разнообразни неинвазивни интервенции. 

Друг важен елемент е нарастващата обществена информираност за козметичните процедури. Всяка страна, район и дори град имат свои микро тенденции, които диктуват какви са най-популярните и най-търсените услуги. Разберете какви са актуалните тенденции в естетичната индустрия на местно ниво като проучите конкуренцията или направите запитване сред вашата клиентела. 

Какво правят вашите конкуренти

Здравословно дори за утвърдените специалисти и практики е непрекъснато да държат под око конкурентите. Разбирането на ключовите играчи във вашия район ще ви помогне да установите всякакви пропуски на пазара, да информирате ценовата си стратегия и да подчертаете всичко, което бихте могли да подобрите. Какво правят конкурентите, за да можете да се справите по-добре? Какви лечения предлагат? Как определят цените си и как популяризират услугите си? Всичко това може да ви помогне неимоверно да сверите часовника си и да не изпускате своите потенциални клиенти - не само през лятото, а и през цялата година!

Какво търсят клиентите в сферата на естетичните услуги и процедури 

Ключът към успешния маркетинг е разбирането кои са вашите клиенти, за да можете да създавате ефективно насочени маркетингови съобщения към тях. На този етап от вашето проучване всякаква информация за профила на вашите (потенциални) клиенти са много полезнен ресурс, който може да ви помогне да изградите цялостна картина на специфичните нужди на целевия клиент, докато разработвате маркетинговата си стратегия. Генерирайки профила на вашия идеален клиент може да ви помогне да визуализирате по-добре вашата аудитория и да планирате една адекватна и ефективна рекламна стратегия.

Помислете за бизнес целите си: планирайте маркетинговата си стратегия

За да може вашата маркетингова стратегия да доведе до резултати, тя трябва да бъде свързана с вашата по-широка бизнес стратегия и свързаните с нея цели, които трябва да сте посочили във вашия бизнес план. Следователно първата стъпка от вашата маркетингова стратегия е да се върнете към по-общата картина и да определите бизнес целите си. След това можете да планирате как вашите маркетингови и промоционални дейности ще ви помогнат да ги постигнете.

Разработете свой собствен план за съдържание и комуникация

Важно е да бъдете ясни и последователни по отношение на съдържанието, комуникациите с клиентите и PR. Вашите потенциални клиенти лесно могат да отидат при конкуренцията, ако не срещат името ви достатъчно често. Ето защо е важно да управлявате активно очакванията на клиентите, като разработите набор от съдържание и комуникации, които да ги ангажират и да са им полезни. 

Съдържанието ви, разбира се, трябва да бъде подходящо за вашите клиенти и последователно по отношение на брандирането и тона - това е валидно за всички платформи, както и уебсайта ви.

Стремете се към комбинация от разнообразно съдържание като:

Образователно съдържание -  съвети и информационни постове ще ви помогнат да популяризирате услугите си. 

Практическа информация - насоки като „Съвети за грижа за кожата след пилинг“, включително вдъхновяващи снимки преди и след, казуси и подробности за вашите услуги са полезни за клиентите, които обмислят да се възползват от вашите услуги. 

Промоционално съдържание - това може да бъде обвързано с конкретни събития или промоции, които провеждате, като демонстрация на живо за популяризиране на ново лечение и др. 

Постоянно актуализирайте своята маркетинг стратегия

В днешния динамичен и бързоразвиващ се свят модата идва и си отива в рамките на няколко седмици, често влияейки върху тенденциите в естетичните процедури, които клиентите търсят. Бъдете информирани за актуалните услуги и следете търсенето им. Следете кои процедури са популярни онлайн и наблюдавайте вашите собствени вътрешни тенденции в рамките на практиката си. Не се притеснявайте да преразгледате и актуализирате маркетинг плана си, когато е необходимо.

Понякога може да е трудно да намерите време за постоянно подобряване на вашият маркетинг, но резултатите от това няма да закъснеят и ще ви дадат възможност да спечелите нови клиенти, които след това да превърнете в лоялни пациенти и дори приятели.

Коментари 0

Оставете коментар