Предизвикателствата пред бизнеса в 2021

Какви мерки да предприемем за успешен бизнес през 2021

Предизвикателствата пред бизнеса в 2021

Малкият бизнес е най-потърпевш в разгара на най-тежката икономическа криза от повече от век, според анализ на Bloomberg. Какви са непосредствените предизвикателства пред малките и средни бизнеси в сферата на услугите, каквито са немалка част от ползващите услугите на системата Fashion Point - салони за фризьорство, козметика, маникюр, студия за пиърсинг и татуировки, солариуми, фитнес зали, уелнес и бюти центрове, медицински практики и други

В аналитичен поглед върху ситуацията от началните месеци на пандемията от коронавируса, Enterprise.bg посочва: „Бизнесът изпадна в сериозна криза заради COVID-19. Много компании изгубиха приходите си и затвориха. Фирмите, които са в състояние да продължат да работят отдалечено, губят клиенти, паузират договори и анулират услуги.”

Десет месеца по-късно икономическата среда среща все по-динамични пречки пред нормалното функциониране на бизнесите – криза в развитие, която засяга особено силно онези от тях, заети в сферата на услугите.

Какви мерки да предприемем за успешен бизнес през 2021

Важно е да отделим време, за да създадем план, в който да очертаем какво трябва да бъде съобщено и как ще го комуникираме както вътрешно, така и външно. Постоянството, честотата и прецизността ще бъдат ключови цели, които трябва да имате предвид. Тези добри практики ще помогнат на бранда ви да оцелее, пише онлайн изданието entrepreneur.com

Комуникация в реално време

Незабавната комуникация е от първостепенно значение, тъй като прекъсването на новините в динамична среда води до неизяснени промени. Бъдете внимателни за актуализации, които пряко засягат вашия бизнес и достъпа на потребителите ви до него. Комуникацията с вашата аудитория трябва да бъде почти моментална, ако определени новини пречат на способността ви да работите, така че бъдете подготвени.

По-добре е да имате готова стратегия за поведение в извънредни ситуации, като например при локдаун, ограничения в работното време, присъствие на определен брой хора в обекта и др.

Отделете време сега, за да организирате работата, графиците и потока от клиенти, както и да уточните насоки за съобщения и комуникационни указания за вашия екип.

Давайте точна информация и се пазете от твърде общи и неясни изявления

Ситуацията се мени динамично – това може би е най-ценният бизнес урок, който пандемията ни даде през 2020. Бъдете адаптивни, реагирайте навреме, но задължително бъдете откровени за затрудненията си пред служители, партньори и клиенти. Дори понякога да нямате конкретни отговори, прозрачността е високо ценена и е от ключово значение.

Организация, структура и процедури

Организирайте контакти, графици за комуникация и планове за действие в извънредни ситуации и подгответе предварителни съобщения. Започнете със създаването на списък на всички заинтересовани страни и партньори, от които зависи гладкото протичане на вашата дейност.

Това могат да са клиенти, партньори, служители, потребители, доставчици, търговски организации, вериги за доставки, поддръжка и други.

Документирайте своите комуникационни процедури и насоки, като ясно очертавате кой, какво, къде и как прави. Това трябва да е широко достъпно във вашата организация. Ясно заявете на целия персонал какво точно трябва и не трябва да комуникира външно, както и как трябва да отговарят на всякакви въпроси или притеснения от страна на контрагенти. Подгответе добре обмислени често задавани въпроси, за да помогнете на вашия екип и на партньорите ви да се ориентират.

Ако машабът ви го позволява, възползвайте се от услугите на експерт по комуникации и управление на кризи, дори и само за бърза корекция на плана ви. След това вземете решение за комуникационния график и се придържайте към него.

Автоматизация на процесите

Обърнете внимание на ключови стъпки като маркетинг, реклама и походящо представяне. Потърсете възможности за онлайн система за резервации, с която вашите клиенти лесно и безпроблемно да могат да запазят свободен час.

FASHIONPOINT предлага цялостна иновативна дигитална услуга, която ще свали от плещите ви менажирането и постоянното говорене по телефона. Клиентите ви запазват час с един клик, докато вие може да обърнете внимание на други важни неща в непосредствената ви работа.

Фокус върху позитивни послания и решения

Важно е да се фокусирате върху нещата, които са възможни, а не върху това, което е неосъществимо в съответните условия. Бъдете нащрек, но не се вкопчвайте в негативните сценарии.

Устойчивостта на един бизнес се измерва с неговата гъвкавост – добра идея е да обсъдите възможности и идеи със своите клиенти, служители и специалисти, които са най-ценният източник на информация.

Как да останем в бизнеса

За съжаление това е един изключително сериозен въпрос, чийто отговор ще касае много от нас и през следващите 12 месеца. Ключът към успеха на този фронт е в адаптивността на вашите дейности, както и от стратегическото и креативно планиране.

Започнете, като изброите всички начини, по които можете да дадете стойност или да бъдете от полза предвид вашите текущи възможности и опит. Има ли допълнителни услуги или решения, които бихте могли да предложите? Потърсете стратегически или партньорски взаимоотношения, които ви позволяват а препродавате допълнителни продукти или услуги. Как може да идентифицирате допълнителни възможности за приходи и да държите енергията си съсредоточена върху положителни, перспективни решения, когато времената станат трудни.


Още съвети за добро управление на вашия бизнес в сферата на услугите

 

Стратегическо планиране 

Макар предварителното планиране да е логична стъпка, ще се изненадате колко много хора се „озовават“ изведнъж в позицията на управители или собственици на обект. Това може да се случи по различни начини и по различни причини: смяна на управлението, покупка/продажба на бизнес, одобрение на кредит… независимо дали създаването на ваш собствен салон е изпълнение на дългогодишна мечта, шанс, който не искате да изпускате или внезапен обрат на събитията – винаги подхождайте с внимателно предварително планиране. 

Разпишете стъпките, които трябва да предприемете веднага, обмислете тези, които искате да изминете в следващите няколко месеца. Помислете и обсъдете с партньорите какво е най-добре да направите и приоритизирайте най-належащите и стратегически за бизнеса задачи. Това ще ви спести много стрес и не на последно място – средства!

По материали от Enterprise и Bloomberg

Коментари 0

Оставете коментар