Собствен естетичен бизнес - стъпка по стъпка

Откъде да започнете, за да създадете и развиете успешен естетичен бизнес

Собствен естетичен бизнес - стъпка по стъпка

Собствен бизнес! Абстрактна идея, професионална цел или работно ежедневие? Почти всеки в някакъв етап на живота се е замислял за възможностите да работи сам за себе и да развива свой собствен бизнес. 

Ако тепърва навлизате в приключението на бизнеса в естетичната сфера, сигурно имате стотици въпроси! Началото може да е трудно и объркващо, но с креативни идеи и внимателно планиране може да си спестите много главоболия по пътя на утвърждаването на един успешен салон, център или обект. 

Много от подробностите за започване на собствен бизнес се различават в зависимост от профила на обекта. Базовите фактори обаче често се припокриват и са валидни за различни сценарии и ситуации. Дори най-дългият път започва с първата крачка, затова нека разгледаме заедно някои важни аспекти при стартирането на ново бизнес начинание. 

В морето от противоречива информация в интернет, половинчати съвети на познати и колеги и фрустриращи списъци с изисквания от институциите, може би най-важното нещо е да набележите вашия собствен план, специфичен за вашите цели. 

Какви са изискванията и нормативната уредба

Всяко начало на бизнес е свързано с немалко усилия за събиране на правилната информация. Още преди да говорим за работа и кленти е важно да се запознаете в актуалното действащо законодателство, уреждащо правото на дейност на територията на страната/общината. 

Като начало това значи текстове по законите и наредбите на НАП, Инспекция по труда, РЗИ (ХЕИ), медицински и противопожарни служби и власти, както и други административни структури на държавно и общинско ниво. Различните дейности в сферата на естетичните услуги могат да бъдат съпътствани със съответните изисквания за условия на работа и мерки за безопасност. Това е важно да се има предвид при търсене на помещение за салон или естетичен център. 

Консултирайте се с актуалните текстове на законите и наредбите!

От идея към реалност: откъде да започнем

Една велика идея става план, когато бъде записана! Нахвърляйте всичко, което някога сте си мислили и представяли във връзка с новата дейност. От тази информация се опитайте да структурирате най-важните и базови неща, без които не може да стартирате. 

Например: 

  • Стъпки за регистрация на фирма, име, участници, съдружници
  • Описание на дейността
  • Организация и управление, набор на персонал, функции, длъжностни характеристики
  • Портфолио от дейности и услуги
  • Пазарно проучване и анализ на индустрията; активни конкуренти, актуални тенденции
  • Маркетинг и продажби: сегментиране на пазара; стратегия за предлагане и продажба на услугите; потенциални канали за реклама и бюджетиране на реклама
  • Прогнозни финансови разчети, инвестиции и възвръщаемост
  • Времевa рамка и планиране за осъществяване на стъпките по проекта

Вижте още: 
КЛЮЧОВИ ТАКТИКИ ЗА УСПЕШНО УПРАВЛЕНИЕ И РАЗВИТИЕ НА ФРИЗЬОРСКИ И КОЗМЕТИЧЕН САЛОН

Стартиране на естетичен бизнес стъпка по стъпка

Кои са най-важните аспекти при започване на естетичен бизнес от нулата? 

1. Бизнес план

Дългосрочно (от тримесечие до година) планиране на дейността на обекта, с ясно разписани, конкретни и осъществими цели. Систематизирайте онова, което искате да постигнете, за да го превърнете в точно дефинирани цели. 

2. Финансиране и първоначална инвестиция

Всеки нов бизнес се нуждае от "кикстартър" - независимо дали става дума за средства от спестявания, кредит от банка, или инвеститор. 

3. Физическо и онлайн позициониране на обекта 

Има най-малко два важно аспекта, които касаят темата за позиционирането на стартиращ бизнес за красота. Физическото местоположение на вашия бизнес има голямо значение за неговото развитие и добър клиентски поток. Точната локация е ключов фактор за успеха на салона. Идеалното място е оживено, комуникативно, лесно достъпно с градски транспорт или кола. Изборът на район също е от значение - проучете предварително конкурентните бизнеси в близост. 

Другата част от доброто планиране е позиционирането на дейността в интернет. Помислете за вашия таргет, в каква част от пазара се насочвате и какви са условията там (търсене и предлагане, конкуренция и др.) 

4. Интериор, оборудване и функционалност

Тук е мястото да планирате как ще изглежда вашият салон или обект, каква функционалност е задължителна и каква - опционална. Какви са нуждите от оборудване и начините за покупката или наемането им. 

Не на последно място е дизайнът и интериорът на студиото или салона. Брилянтна възможност да осъществите своята собствена визия за това как вашият обект да изглежда уникално. 

5. Изграждане на екип и ниво на обслужване

Салоните за красота са място за релакс и терапия, на което клиентите да идват с удоволствие. За да им осигурите най-добрата и качествена услуга е важно да разполагате с добър и способен екип, който да им я предостави. 

6. Маркетинг и реклама

Успехът идва с доволни клиенти, които да препоръчат салона ви на своите близки и приятели. За да привлечете клиенти по-бързо е нужна реклама, а за да ги задържите - дългосрочна стратегия. Разгледайте още статии и ресурси от блога на FashionPoint по темата. 

Софтуер за управление на вашия естетичен бизнес 

Фризьорски салон, студио за танци, солариум, фитнес, студио за епилация, маникюр, апаратни и инжекционни процедури, салон за красота - независимо от типа на обекта, всеки бизнес с услуги се нуждае от прецизност и яснота при обработката на резервации. 

Как да управлявате лесно обекта си и да взимате информирани и печеливши бизнес решения?

Избирайки софтуер за управление на бизнеса си вие можете да се възползвате от автоматизация на голяма част от процесите, което значително да улесни ежедневната ви работа.

Разгледайте продуктите на FashionPoint, за да се запознаете с разнообразие от възможности за конфигурация на функционалности за професионалното управление, планиране и развитие на вашия естетичен бизнес. 

Коментари 0

Оставете коментар